GEEN NIEUWE SITE! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu GEEN NIEUWE SITE! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu

GEEN NIEUWE SITE!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjon

19 Januari 2009 | Australië, Byron Bay

We hebben ontzettend veel problemen met al die blogs. Elke keer denken we dat jullie de foto's en verhalen kunnen zien zonder te hoeven inloggen. Dus we hebben heeeel lang zitten te denken hoe we dit GROTE probleem gaan oplossen. De oplossing isss... We zetten onze verhaaltjes gewoon op deze site, en de foto's komen op http://www.flickr.com/photos/peterenmarjon/ site te staan.

hiero ons nieuwe verhaaltje

Van airlie beach naar byron bay

We zijn best een tijd blijven hangen in airlie beach omdat de stad zo cool was. De dag dat we terug kwamen van the white sunday eilanden kregen we nog een leuke verassing. Marjon en ik waren bezig met zoeken in de auto toen we in een keer een harde knal hoorden. In australie sta je vaak te camperen onder bijv. een mango boom dus horen vaker wat vallen. Maar deze knal klonk erg hard en er dof... niet zoals een mango. Dus ik ging het ff checken. Van wat ik toen zag schijt ik nog steeds in mn broek. Er hing een slang op onze trap!!!! Ahhh shit dus ik schreeuwde tegen marjon dat ze de auto deur dicht moest doen. Ze had geen idee wat er aan de hand was dus kreeg bijna een hart aanval. We hebben 2 minuten in de auto gezeten, kijkend naar de slang die er dood bij hing. Het was een slang van minstens 3,5 meter maar we hadden geen idee wat voor een het was. Gelukkig konden we aan de andere kant snel uit ze auto komen. Marjon rende gillend de auto uit, mij in shock achterlatend. Ik had nog snel ff een foto gemaakt en ben ook snel de auto uitgevlogen. Marjon rende snel naar de receptie voor hulp. Ik bleef achter en heb hele coole opnamens kunnen maken. Het bleek een python te zijn, en zelfs de australiers hadden nog nooit zo een grote slang gezien. Nadat ik de slang goed bestudeerd had kwam er een engelse gast aan met een stokje die de slang ermee begon te porren. Vervolgens glibberde de slang terug het bos in.

Een dag na het slangen gedoe zijn we verder gereden naar het zuiden. We besloten een nacht te blijven in Cape Hillsborough. Dit is een national park waar 's ochtends allemaal slangen het strand op komen. echt de beste manier om wakker te worden. Verder door gereden naar town of 1770. Waar we onze kerst gevierd hebben... tsjah of eigenlijk niet. We hebben gewoon een pizza gehaald en op de camping in een pan klaar gemaakt. Ohja en gruwelijk grote vliegende honden gezien, echt vage beesten.

Als je gaat reizen moet je niet te lang op 1 plek blijven want dan word je ontzettend lui dus besloten we verder te rijden naar Hervey Bay. Echt een super relaxed stadje. We stonden op een camping genaamd de YHA. Daar hadden we 's avonds een vent ontmoet uit brisbane. We raakten aan de praat en hij vroeg of we bleven om wat te eten in de bistro van de YHA. We legten hem uit dat we het te duur vonden dus had hij op eten getrakteerd. Vet relaxed gratis voedsel. Later bleek dat hij ontzettend veel poen had en blijkbaar vond hij het gezellig met ons, en later had hij ons uit genodigt in zijn veel te grote huis met airco. We vonden het best raar maar hebben het toch gedaan. 2 dagen slapen in een ECHT bed dat is een luxe!!! Ook hebben we in zijn dikke 4x4 drive auto mogen crossen door de bush. In hervey Bay een tour geboekt naar fraser island. Het grootste zand eiland ter wereld. Het eiland zit vol met zoet water bronnen dat met miljoenen liters per dag de grond uit stroomt richting de zee. Echt super tof om te zien. Ook zijn we met een 4x4 bus dwars door de bush gereden. Jammer genoeg begaf de bus het ineens. We stonden stil midden op de snelweg van het strand. De remmen waren geblokkeerd waardoor iedereen naar voren schoot. Gelukkig kwam al snel een vervangende bus en konden we verder met onze tour.

Het was bijna nieuwjaar dus op naar Sydney zou je zeggen. Nehh.. Sydney was nog te ver weg. We hadden geen zin om ons te haasten. In plaats daarvan hebben we nieuwjaar gevierd in Noosa Heads. Een nogal nep en plastic stadje waar zelf het strand nep was. Maar voor een daggie zeker leuk om alle mensen uit te lachen. Met nieuwjaars avond heerlijk om het strand gezeten en bier gedronken samen met een stel uit Melbourne. We hebben geen camping kunnen vinden. Dus moesten we voor het eerst wild camperen om de parkeer plaats. Ik lag in de passagiers stoel, en marjon op de achter bank. Na hooguit 2 uur slaap stond er ineens politie bij onze auto, om ons weg te sturen en te vertellen dat het heel illigaal is wat we deden. We hebben onze slaap doorgezet op het strand... goeie troep

Na nieuwjaar was het tijd voor 2 dieren parken. Underwaterworld en natuurlijk the australien zoo van steve irwin. In underwaterworld zagen we veel vissen die we al gezien haddne met snorkelen. Maar het was cool om de haaien van dicht bij te zien. Austrailian zoo was een toffe dierentuin met veel grote hokken voor de dieren en de wildlife show zie je nergens anders in de wereld.

Na de australian zoo zijn we door surfers paradise en brisbane heen gereden. Dit zijn 2 ontzettend grootte steden. En het viel ontzettend tegen. Met andere woorden geen ruk aan dus snel door naar byron bay. Zeer leuke stad met een relaxte sfeer en hier en daar een hippie met te veel haar, die een beetje rond loopt te schreeuwen.

Vandaag hebben we voor het eerst gesurft. Ging gelijk goed eigenlijk. Moet ook wel want de surf boards zijn zo groot als een zeil boot. Morgen nog een les en daarna zijn we pro's. Pas maar op wijk aan zee want wij rippen het hardst.

Bedankt voor jullie reacties. Erg leuk om te lezen!!

enneh vergeet de foto's niet!

• 19 Januari 2009 - 09:53

Dorien:

Gaan jullie nog naar Nimbin, of zijn jullie daar al voorbij?
    Wel een belevenis trouwens van die slang, ik heb al die tijd in oz geen slang gezien...
    Oh ja, jullie hebben er trouwens een achterneefje bij, Roemer, geboren op 31-12-2008.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!

• 19 Januari 2009 - 09:54

Dorien:

net jullie foto's gezien maar waar zijn die van de slang??

• 19 Januari 2009 - 13:17

Anita:

Wat een leuke fotos .Wat zien jullie er goed uit zeg!!!!!!Stralend Australie doet goed.behalve de slangen dan natuurlijk.geweldig dat er weer een verhaal staat.Genieten we van.Toedeloee

• 19 Januari 2009 - 13:24

Edwin:

Hoi peter en marjon.
    wat zien jullie er relaxed uit zeg.
    ik ben het tegenovergestelde na een hele schoolexamenweek!
    gelukkig had ik ruim van te voren geleerd dus hoefde ik het alleen nog na te kijken.
    wel heldhaftig van peter hoe hij marjon gered heeft!!

groetjes (grote) broer en zwager

• 19 Januari 2009 - 14:42

Johan (dikpiet):

goohh wel een belevenis hebben jullie daar zeg ,lijkt me helemaal te gek om het ooit eens mee te maken daar vooral om het duiken dan ook
    geniet er lekker van daar en ik spreek jullie met de volgende sinterklaas gebeuren wel hier over

groetjes johan alias dik piet

• 22 Januari 2009 - 18:48

Ronald:

Er is een schrijver geboren. Wat een verhaal zeg. Boeiend hoor, oftewel "vet cool". Wij zijn hier op de terugweg uit de -18 graden zone en jullie maar naar een stukje koelte zoeken. Doe het maar iets rustiger aan want voor je het weet begin je er aan te denken om daar te blijven. Daar moeten wij even niet aan denken. Hahaha. Tot het volgende verslag.

Groetjes,

Ronald

• 22 Januari 2009 - 18:50

Ronald:

PS

Voor jullie informatie: Obama is nu president van Amerika. Dat zullen je nog wel even willen weten.

• 27 Januari 2009 - 17:46

Ed En Listy:

Wat een leuk en boeiend reisverhaal van jullie, spannend met die slang! Wat hebben jullie al veeeeelllllll gedaan en gezien. Wat een belevenis allemaal! Erg leuk dat jullie er zo goed en happy uitzien!Hier gaat ook alles goed. Een vraagje nog, was de slang ééécht 3,5 m of misschien alleen maar 50cm? wil eerst de foto's zien.Tot de volgende keer, pas goed op elkaar. Dikke knuffel.

• 29 Januari 2009 - 08:08

Liesbeth Jan:

Wat een avonturen leuk om te lezen.
    hier alles goed wel erg koud dus geniet van de warmte dikke kus
    liesbeth jan

• 06 Februari 2009 - 14:59

Aafke:

joooo jullie zijn veel te bruin, veel te relaxed en maken veel te veel mee. Ik vond jullie best leuk... maar dat begint nu toch snel minder te worden....

• 06 Februari 2009 - 23:45

Peter:

He hallo, we hebben een week gewerkt in nimbin en nu zitten we in sydney! ons autootje verkopen enzo. Hopen dat het lukt. En de slang was echt zo groot hoor!..Dorien gefelictiteerd met je kindje, ik heb altijd al een achterneefje willen hebben! Ik heb foto's van de slang gemaakt met m'n videocamera en dan heb je weer een speciaal programma nodig. maar als we thuiskomen organiseren we natuurlijk een diashow. zo ik hoop dat al jullie vragen beantwoord zijn. pff Owja ik ga nu stoppen want ik moet in de zon liggen en bier drinken..daaaaagggg!

• 07 Februari 2009 - 10:17

Bart:

Als je terugkomt gaan we aan partnerruil doen toch?

• 07 Februari 2009 - 18:21

Josien:

hoi marjon en peter leuk verslag hoor!!! maar zag nu op de tv van bosbranden en overstromingen hoop dat jullie daar niet zijn.Doe voorzichtig en have fun groetjes

• 10 Februari 2009 - 04:04

Tom & Nicole:

hey peter en marjon,

we hopen dat het nog goed is afgelopen met de auto want jullie waren weer verdomd lang weg. we hebben de spullen van die gasten gewoon in hun tent gegooit en kwamen er net nog achter dat we de steelpan al hadden verkocht aan een ander.
    daarom hebben we nog wat andere troep bij ze gedumpt. :D

nou nog veel plezier.
    Tom & Nicole