Auto verkocht!!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu Auto verkocht!!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu

Auto verkocht!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjon

10 Februari 2009 | Australië, Byron Bay

Na het surfen in byron bay hebben we ook nog een kayak tocht geboekt. Die begon met een brief ondertekenen dat je het kayak bedrijf niet aansprakelijk stelt als je aangevallen word door een haai. Erg fijn dus. Maar we wilden het niet missen omdat we dolfijnen zouden zien. Met een helm op en al (wat we in het begin erg onzinnig vonden) konden we na wat instructies het water in. Er stonden hele hoge golven dus het duurde wel ff voordat we op zee zaten. We hebben ontzettend veel dolfijnen gezien. Je zag ze surfen in de zee, springen, onder je kayak door zwemmen en eentje sprong zelfs met een vis in zijn bek het water uit. Erg leuk allemaal... toen we ineens toeters hoorden. Dit betekend dat er haaien in de buurt zijn dus iedereen uit het water moet. Wij zaten midden op zee, en moesten van de instructeur daar blijven omdat we toch niet veel meer eraan konden doen. De toeter is in onze toch 3 keer gegaan.. dus blij dat we nog leven haha. Om het water uit te komen moesten we met onze kayak 'surfen' op de golven. Dit gaat onwijs hard, en voor we het wisten lagen we in het water met de kayak die boven op ons gevallen was. Dus de helmen waren toch niet zo onzinnig

Na byron bay zijn we naar nimbin gereden. Een klein hippie stadje waar iedereen aan de drugs zit. Het is het enige plekje in Australie waar een joint roken 'legaal' is. We hebben voor een paar dagen in het YHA hostel gewerkt. We hoeften maar 2 uur per dag te werken en dan kregen we gratis accomodatie. We xaten heel mooi in de bergen. Ons tentje had uitzicht over een vallei. Het enige wat we moesten doen was dat keuken opruimen en een beetje buiten vegen.

We zijn als een gek doorgereden naar Syndey om onze auto te verkopen. We dachten dat het makkelijk zou gaan. Want we zouden nog 3 weken hebben om de auto te verkopen. We hadden een mooi flyertje in elkaar geflanst om langs de hostels te gaan. Tot onze grote schrik waren meerdere mensen van plan hun auto te verkopen De borden waren afgeladen met advertenties. En ook nog is spot goedkoop. Rond de 1000 dollar.. dat is ong. 500 euro. Onze vraagprijs van 3300 dollar zat daar dus ver boven. We zijn 2 dagen alle hostels afgegaan om flyers op te hangen. We hebben maar 1 telefoontje gehad toen we net dachten dat het niet zou lukken, belde een chinees stel. De volgende dag hebben we ze opgehaald van station en beetje rond gereden. Ze wilden de auto kopen dus wij dachten helemaal goed te zitten. De volgende dag wilden ze toch nog even langs de garage. Shiittt dachten we. Moesten we nog langs een garage terwijl we alle papieren al klaar hadden liggen voor de koop. Gelukkig konden we hem al vrij snel bij een garage langs brengen, en moeste wij met de chinezen in een eettentje wachten We hebben daar echt met zweet tussen onze billetjes zitten te wachten op het verlossende telefoontje van de automonteur Gelukkig was er niet veel mee aan de hand. Maar de auto moest wel een nachtje in de garage staan. De chinezen hadden al hun bagage al mee en wilden niet terug de stad in. Dus hebben we van iemand op de camping een tentje kunnen lenen en een oud lucht bed uit de vuilnisbak kunnen halen, waar hun op konden slapen. De volgende dag hebben we alles vrij snel kunnen regelen, en we zijn nu dus auto-loos!

Wij hebben trouwens een tentje gekregen van een nederlands stel die uit australie vertrok. Klein maarja voor 2 weekjes moeten we het er maar mee doen.

Er zijn nu ook ontzettend veel bosbranden geweest. Gelukkig zitten wij nu in rockdale. Dat is dicht bij sydney. We hoeven maar 20 minuutjes in de trein te zitten en we zijn er al. Hier zijn geen bosbranden geweest. Het regent nu ook dus de kans is klein dat we hier alsnog een bosbrand krijgen

Foto's komen nog!! We hebben alleen geen internet tijd meer en foto's uploaden duurt heeeel lang :)

• 10 Februari 2009 - 07:37

Dorien:

Fijn om wat van jullie te horen, ik had net Jan gesmst of jullie nog in leven waren... Hebben jullie in Nimbin nog genoten van de "chocolate balls":-))

• 10 Februari 2009 - 16:39

Jan En Liesbeth:

geweldig ook weer gebeurt weer dingen meegemaakt die je hier thuis niet hebt geweldig ga nog maar even lkr genieten en we horen jullie weer. gelukkig dat alles lkr loopt groetjesssssssss

• 10 Februari 2009 - 17:06

Joost En Miki:

g'day mates .Goed om te lezen dat jullie niet in het gebied met bosbranden zitten.(was nl. op tv) Maar als ik moest kiezen dan toch liever verkoold dan aangevreten door haaien( want dat gaat sneller)... Dolfijnen zijn tof. Waarom hebben jullie de auto verkocht eigenlijk? Je "moet" nog 3 maanden toch? veel plezier nog en ook groetjes van Miki

• 11 Februari 2009 - 07:26

Anita:

Hee Hallo marjon en peter
    Hoorde dat de temperatuur 20 graden is momenteel zal wel fris zijn voor jullie dan moet de bikini even verwisselt worden voor de korte broek vind ik echt zielig. Ojaaa even oproepje namens Marjon voor iedereen die dit leest graag eenvoudige lekkere recepten plaatsen zodat er ook eens iets anders op tafel ik bedoel op het tentzijltje komt .Heeeeel veel plezier nog toedeloee xxxx

• 11 Februari 2009 - 16:42

Aafke:

joo goed om te horen dat jullie aan de dood ontsnapt zijn !

• 12 Februari 2009 - 06:24

Aurora:

1 pakje tomaten saus
    1pakje tomatensoep gedroogt
    1pakje met groente
    vermecelli
    halfpond gehakt(voor balletjes)
    pannetje water
    Alles er in gooien en eventueel bouillonblokje voila TOMATENSOEP
    Eet smakelijk xx

• 15 Februari 2009 - 07:39

Ronald:

Recept:

Je koopt een potje kangeroe-kerrie. 5 Witte bolletjes.
    Snij een bolletje in tweeen en smeer er een dikke laag kangeroe-kerrie tussen. Al gereed!

Eetsmakelijk Peter.

• 16 Februari 2009 - 11:05

Marjon:

Bedankt voor het kangaroo-kerrie recept is peter heeel blij mee haha

• 20 Februari 2009 - 13:51

Anita:

peter en marjon zitten nu op Fiji 14 dagen eerder dan gepland.Heerlijk voor ze.

• 08 Maart 2009 - 08:05

Marijke:

Hoi Peter en Marjon,
    Wat een geweldige avonturen. Het lijkt me een prachtig land. Dolfijnen zien is toch prachtig. Die haaien zijn even minder :-((
    Hasta luego (tja, ik zit nu meer in het spaans nu Noor in Madrid zit)
    Goodbey mates is meer jullie stijl?

• 08 Maart 2009 - 08:14

Marijke:

og even:
    misschien leuk om een keer te kijken en ook voor de rest van de familie Slaman:
    site van Noor in Madrid:
    Noorennouk.waarbenjij.nu