Ups & Downs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu Ups & Downs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu

Ups & Downs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjon

11 Maart 2009 | Australië, Melbourne

Eindelijk hebben we weer is tijd om een berichtje op de site te zetten (we hebben het zo druk haha)

Op de camping in sydney was ook een nieuw-zeelands koppel.Hun waren best raar en maakten constant ruzie. Om 6.00 uur 's ochtends hoorden we ineens allemaal geschreeuw. Bleek dat de jongen hun tent over de camping sleurde met haar erin.. omdat ze niet wakker werd want ze moest werken. We hebben ons die ochtend kostelijk vermaakt.. het was super grappig.

Na onze auto verkocht te hebben moesten we dus in een tentje slapen. We hadden een dik matras gekocht sliep heerlijk. De regen was alleen wat minder.. Continu regen is niet echt fijn als je in een tent slaapt. We hadden er al 2 dagen in geslapen en het bleef maar regenen. De derde nacht kwamen we om 1 uur 's nachts thuis en zagen dat ons tentje in een plas stond! (als enige van de hele camping) Het was zo'n grote plas dat het luchtbed dreef op het water Balen!!! Alles was zeiknat, we moesten iets doen. Toen hebben we alles naar de tv ruimte gesleept. In die tv ruimte stonden wat banken, het was ons beste alternatief. Maar die camping was de smerigste waar we ooit gestaan habben. Overal kakkerlakken en de grond glad van de etensresten. Maargoed we zaten in ieder geval droog. Door de regen was het tentje van de nieuw-zeelanders ook zeiknat. Dus we konden wel raden dat hun ook binnen zouden komen stampen. Eerst kwam de jongen binnen en ging slapen.. wij dachten fjuuw dat valt mee.. Maar toen kwam z'n vriendin binnen. Ze pakte een ventilator, zette deze aan en richtte op haar vriend. Maar hij was zeiknat. Ze zat hem dus ontzettend te treiteren. Hij negeerde het. Dus moest ze iets anders vinden om hem te irriteren. Op een gegeven moment begon ze in zijn oor te fluisteren 'sla me dan'sla me dan lul' wij dachten o o nu gaat het gebeuren. Na een kwartiertje stond hij op en begon tegen haar te schreeuwen 'I just wanna go to sleep!'. Hij pakte peter zijn slipper en begint zo op haar in te rammen. Wij zaten op 1 meter afstand. We waren bang.. het was echt heel eng. Hij liep boos weg en zij bleef huilend achter. Toen ik het licht aan deed zat ze helemaal onder het bloed. Maar we hebben het genegeerd en de tv aangezet. Het klinkt heel raar maar zij sloeg hem ook'en liep hem constant uit te dagen. Ze wilde aandacht van ons en liep gelukkig weg toen we de tv aan deden. We hebben de hele nacht teletubbies en andere kinder troep gekeken. We hebben ze niet meer gezien daarna
Na deze nacht haddnen we het helemaal gehad in sydney. Na al die ellende konden we eindelijk de mooie kant van sydney zien. Want de zon scheen 1dagje. Opera house, Sydney bridge. Een paar keer lekker uit eten om te vergeten wat we gezien hadden.

We besloten om zo snel mogelijk naar fiji te gaan omdat we het helemaal gezien hadden in sydney. Dus hadden we onze reis organisatie gemaild en na 4 dagen nog geen reactie gehad te hebebn, heb ik boos opgebelt. Binnen 1 uurtje was het geregeld en konden de volgende dag al naar fiji vertrekken. Wat een opluchting!

Na een vlucht van 3,50 uur kwamen we aan in nadi, fiji. We hadden al een resort geboekt met een free pick up, de vraag was alleen bij wie moet je instappen. Er stonden allemaal mannetje klaar om je te 'helpen' oppassen dus. Gelukkig zijn we bij de juiste persoon ingestapt en naar ons resort gebracht. Eindelijk voor het eerst sinds maanden een echt bedje!!!

Volgende dag zijn we naar de stad gegaan. Het was licht dus konden we eindelijk van het mooie fiji zien. Nadi was niet het paradijs was je verwacht. Iedereen staart je aan alsof je een wandelende portomonnee bent. Niet echt een prettig gevoel. Na 5 minuten werd ik al op mijn kont geslagen. Dus we wilden zo snel mogelijk uit nadi. We zijn naar een reisbureau gegaan. Alles was te duur. Dus ben ik gaan onderhandelen. voor een prikkie naar misschien wel de mooiste eilanden in de wereld.

De volgende dag werden we gedropt in een haven. We wisten nog steeds niet echt waar we heen gingen. Maar alles beter dan nadi. We werden met een grote boot dicht bij de eilanden gebracht. En met een speedbootje opgehaald door het resort. Super veel vliegende vissen gezien. Het eerste eiland was nacula een prachtig eiland. Mooier dan je kan voorstellen. Parelwit strand overal palmbomen en een groen blauwe zee. Eigenlijk van dag 1 alleen maar gerelaxt beetje gezwommen gesnorkeld gelezen, meer niet. 's avonds lekker gegeten aan het strand met een prachtige zons ondergang. Je hebt daar ook zeeslangen. Die giftiger zijn dan de slangen op het land. We hebben er eentje gezien. Een gast uit australie had hem opgepakt en als een lasso rondgezwaaid super grappig. Er wonen daar mensen die heel primitief leven. Je ziet het vaak op tv.. zoals groeten uit de rimboe. We mochten het dorpje bezoeken en de chief ontmoeten. Het was een hele andere wereld. Leuk om te zien hoe primitief die mensen leven en toch gelukkig zijn.

Na een paar dagen vertrokken we naae het volgende eiland white sandy beach we een prachtig eiland met lekker eten en leuke mensen. Elke avond hebben we gedanst en de limbo gedaan.

Tijdens het dansen moest peter naar de wc en liep alleen naar de bure (een traditioneel fiji huis). En wat zat daar tot zijn grote schrik. Een hele grote spin.. groter dan zijn hand. Er zat ook een spin binnenin de bure. Peter was zo bang dat hij 1 schoen aan trok en al hinkelend door het huisje zat te gillen. Ontzettend grappig!. In een ander huisje zat er een spin op het bed een kakkerlak te eten. Peter heeft ook een vis gevangen met een handlijntje. Hij heeft 3 uur in de zee gestaan, en het resultaat mocht er zijn. Een hele grote vis die de kok gelijk klaar gemaakt had. Het was erg lekker.

Na 2 weken zijn we uit fiji vertrokken en nu zitten we in melbourne. Andor is een vriend van peter. Zijn tante woont in melbourne waar we op het moment verblijven. Het is een super groot huis met prive zwembad en jacuzzi. Gisteren zijn we gezellig de stad in gegaan om een biertje te drinken.

We vinden het leuk als jullie een berichtje plaatsen op onze site! en vergeet niet op onze foto site te kijken

WE HEBBEN EINDELIJK EEN FOTO VAN DE SLANG!!!!

• 11 Maart 2009 - 08:57

Anita:

Even een berichtje van opa en oma.Wij vinden jullie zo moedig dat jullie dit allemaal durven.Wat een leuk verhaal over die bewoners van fiji een heel andere wereld,die mensen zijn vaak gelukkiger dan wij hier met als onze luxe.Fijn dat je nu even lekker in een mooi huis zit kan je vast een beetje uitrusten voor new zeeland.Veilige reis toegewenst en we vinden het leuk als er weer iets nieuws is. Kunnen we lekker over napraten.Heeeel veel liefs en groetjes dikke knuffel Opa en Oma

• 11 Maart 2009 - 09:08

Ma:

Tuurlijk plaatsen we een berichtje en reageren we datis toch harstikke leuk om interesse in jullie te tonen.We leven heel erg met jullie mee ,en zo een nieuw verhaal genieten we intens van.De fotos ja dat is gewoon een andere wereld waar je induikt.De zonsondergang is intens.Denk dat we allemaal wel een beetje jaloers zijn omdat het in Nederland erg grijs is.Maar ik gun jullie het van harte je hebt iets waar je je leven lang op terug kan kijken ,die herinneringen neemt niemand je af.Goede vlucht zonder turbelentie en onweer hoop jullie snel te spreken als je in New Zeeland zit.Dag Lieferds
    kus Ma

• 11 Maart 2009 - 13:37

Yolanda Haighton:

Laatst zag ik jullie op de webcam tijdens tekenles. Marjon, wat zag je er stralend uit. Mooi om te zien. Peter keek bedrukt. Hij was iets kwijt, verklaarde Anita.
    Vergeleken met jullie hebben wij hier maar een saai leven.
    Groetjes, Yolanda

• 11 Maart 2009 - 17:01

Dorien:

zijn jullie al naar het belgisch biercafe geweest? Echt een aanrader!

• 11 Maart 2009 - 17:42

Ronald:

Terwijl ik op mijn zoute dropje zit te kauwen denk ik erover na wat ik morgen op mijn bruine boterham zal leggen. Is het een lekker plakje kaas of zal ik er kipkerrie op doen? Dat is toch wel een dilemma. Vanavond heerlijk lof met ham en kaas gegeten. Buikje is weer rond. Ach, er kan nog wel een stukje pure chocolade in. Nou zeg, dat is toevallig, heb ik hier een kopje koffie met een koekje met stukjes chocolade. Kan dat er trouwens nog wel bij na die kroket in combinatie met een frikandel speciaal van vanmiddag?
    DAT HEBBEN JULLIE ALLEMAAL NIET HE, WIJ LEKKER WEL!!!!!!!!!!!!!

• 11 Maart 2009 - 19:23

Nik :

Zo te lezen is peter een echte dierenvriend.
    Echt onwijs tof dat andor en jullie nu in melbourne zitten en lekker vakantie houden.
    Het klinkt allemaal onwijs vet en weet gewoon dat je teveel dingen meemaakt om allemaal te vertellen.
    Geniet ervan en niet teveel drinken he
    Groetje Nik

• 12 Maart 2009 - 13:56

Wendeh:

HEEE,

COOLE FOTO'S!!!!!!!!!!!!!

• 14 Maart 2009 - 15:58

Marijke:

Leuk al die avonturen van jullie te lezen. Geniet er maar van. Die slang ziet er echt eng uit. En dan weer zo'n grote spin, brrr. Ook nog op de foto gezet?
    Veel plez nog. En Ronald, ik ken je niet, maar volgens mij hebben ze daar veel lekkerder dingen dan broodjes hagelslag of lof.
    Peter en Marjon, ik vind jullie echt stoer.
    Groetjes, Marijke Slaman

• 15 Maart 2009 - 08:15

Josien:

ik denk dat jullie lekker aan het bij komen zijn van de lange reis,dus welkom in je eigen landje.
    Groetjes van mij

• 17 Maart 2009 - 13:11

Anoniempje:

niet zo stoer doen tegen ronald he marijke?

• 18 Maart 2009 - 08:13

Ron En Anita:

Ongelooflijk Marjon, ik weet nog van de Groetstraat jij in een luier vol poep en je moeder maar lachen. En als je dan deze verhalen leest.... Nog heel veel plezier jullie. En Ronald zo`n frikandel is helemaal niet goed voor je cholestrolletje