Great barrier reef en nog veel meer! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu Great barrier reef en nog veel meer! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Peter en Marjon - WaarBenJij.nu

Great barrier reef en nog veel meer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjon

16 December 2008 | Australië, Airlie Beach

Nou hier issie dan. Eindelijk weer is een berichtje van ons uit het zonnige airlie beach waar we gisteren aan zijn gekomen en we weer over internet beschikken.

Toen we nog in Cairns zaten hebben we een boottocht geboekt naar het mooie great barrier reef. Dit is de mooiste duik/snorkel plek van de hele wereld. Dus dat konden we natuurlijk niet laten schieten! Het water is zo helder dat je de vissen vanaf de boot al kan zien zwemmen. Het snorkelen was geweldig.. we hebben zelfs een haai gezien, en talloze mooie grote gekleurde vissen.

In cairns hadden we ook iemand ontmoet.. thijs die een lift zocht. We hebben hem meegenomen omdat we het gezellig vonden en het bespaard natuurlijk kosten. Vanaf cairns zijn we naar atherton gereden. Een heel klein stil plaatsje het was best wel eng daaro! maargoed we hebben het overleefd. We wilden graag via the table lands naar mission beach rijden omdat daar hele mooie watervallen zouden zitten. En het was waar. De rit zelf was al helemaal geweldig. We reden op dunne wegen zo de berg op waar een heel mooi uitzicht was. Via een brug/ paadje midden in de jungle kwamen we lopend op de mooiste plekjes waar de watervallen zich bevonden. We wilden door rijden naar mission beach totdat we een foldertje zagen van het paronella kasteel. Daar zijn we naartoe gereden we wisten niet precies wat het was. Daar aangekomen kregen we een gratis overnachting als we een kaartje voor het park kochten. Daar hebben wij natuurlijk gebruikt van gemaakt aangezien we op onze centjes moeten letten! Het paronella kasteel bevind zich midden in het oerwoud en is honderden jaren geleden gebouwd door een spaanse man. Er was ook een waterval en we kregen een tour midden door de jungle waar we grote spinnen en hele mooie vlinders gezien hebben (heb hele mooie foto's gemaakt mam). Ook werden we meegenomen naar een donker gang waar allemaal vleermuizen lagen te slapen. Iets wat je niet snel ziet! We mochten zelf door het hele jungle park lopen en kwamen op een gegeven moment bij een meertje waar schildpadden in zouden zitten. We hadden wat voer mee gekregen om de schildpadden te lokken. Na een kwartiertje kwamen er tientallen schildpadden naar ons toe gezwemt met hun kop omhoog wachtend op nog meer voer. Was echt heel gaaf! 's nachts mochten we ook alleen de jungle in lopen. Ze hadden namelijk de waterval verlicht dat wilde we natuurlijk niet missen! We hebben de nacht doorgehaald midden in de jungle en zijn 's ochtends vroeg vertrokken naar towns ville waar we thijs weer afgezet hebben. We zijn samen doorgereden naar airlie beach waar we de komende tijd zitten. We gaan een tour boeken naar the white sunday islands wat super mooi schijnt te zijn. Parel witte stranden en azuur blauwe zee.

Op weg naar airlie beach hadden we trouwens nog even het zweet tussen onze bil naad staan. Er begon telkens een lampje te branden in ons dash bord en kei hard piepen. We wisten niet wat het was dus auto aan de kant gezet. Aan mensen gevraagd die daar toevallig stonden .. zij wisten het ook niet. De dichts bijzijnde garage was nog 5 km verderop. Dus wij daar naartoe gereden terwijl het lampje maar bleef piepen en branden. Was het de koelvloeistof die bij gevult moest worden... GELUKKIG!! niks ernstigs

Voor de rest gaat het allemaal goed met ons. We slapen heeeerlijk in ons tentje op het dak! Het rijden gaat ook goed.. boven verwachting eigenlijk. Raar dat je zo snel gewend bent aan het links rijden. De weg vinden is ook makkelijk. We doen alles met de kaart en rijden er in 1 keer naartoe! jaja en dat zonder tom tom haha. Nou genoeg achter de computer gezeten. We gaan weer lekker naar the lagoon .. het zwembad dat grenst aan de zee.

Fotos komen nog. En deze keer op deze site.. we hebben peter zijn foto toestel aangepast dat de foto's hierop gezet kunnen worden.

• 16 December 2008 - 10:53

Anita:

Wat is Australie mooi als ik dit zo lees dan willen we toch het liefste het mistige Nederland ontvluchten en naar dat mooie paradijs toekomen .Geweldig wat een prachtige natuur daar.xxx

• 16 December 2008 - 18:32

Josien:

hoi Marjon en peter wat doen jullie veel zeg!!!!!!!!!!daar doet een ander een jaar over volgens mij maar het klinkt fantastisch alleen van die HAAI had je beter niet kunnen vertellen haha in ieder geval krijg ik er wel een ide van wat jullie mee maken.OH enne je had mazzel wat de koelvloeistof betreft wat anders had je grote wolken onder motorkap zien komen.oeps.Heel veel fun en take care bye lieve groet uit mistig amsterdam .

• 16 December 2008 - 20:37

Marjolein:

Heeeee Marjon en Peter

Wat hartstikke gaaf om te lezen. Wat zal jij een geweldige tijd hebben daar. Ik verheug me op het volgende bericht uit het o zo warme Australie. Geniet, maar dat zullen jullie wel doen natuurlijk. Ik ben jaloers.....

Groetjes, Marjolein

• 16 December 2008 - 22:52

Joost:

kijk erg uit naar de fotos...heeft peter al gereden? en...de schildpadden kwamen GEZWEMT! (heel apart)leuk om te lezen dat jullie nog in leven zijn. hier is het ijskoud en groot nieuws!!!: het woord van 2008: SWAFFELEN

• 17 December 2008 - 10:51

Opa En Oma:

Dag lieve Marjon en Peter.Wat een geweldig verhaal jullie hebben het dus vreselijk naar je zin daar.De fotos zijn prachtig,kunnen we toch een beetje zien hoe het daar is.Mooie natuur en prachtige dieren.We wachten op je volgende verhaal en kijken daar naar uit.Heel veelliefs en groetjes opa en oma daaaaaaag xx

• 17 December 2008 - 11:39

Daniëlle:

Echt leuk om te lezen!
    Geniet ervan!
    Mooie foto`s
    Liefs Daan

• 17 December 2008 - 14:08

Josien :

wat een prachtige fotoos ben positief jaloers wie wil dit nou niet,geniet met volle teugen en o ja als je bij de aboriginals op bezoek gaan neem je dan tea tree voor mij mee?middeltje wat voor zoveel kwaaltjes goed is ontdekt door de aboriginals.is hier overal te krijgen maar bijzonder als het van de oorspronkelijke bewoners komt.doe skippy de groetjes bye bye

• 17 December 2008 - 16:03

Ronald:

Het heeft even geduurd maar dan krijgen we ook wat. Mooie foto's trouwens. Ze zeggen dat alles went maar dit lijkt mij nooit te wennen. Australië is een prachtig land. Stuur maar veel meer moois. Anita is al bijna zo ver dat we gaan boeken. Blijf genieten kids!!!!

• 17 December 2008 - 23:13

Aafke:

Tering he.... ik heb vandaag de hele dag huiswerk gemaakt....

• 18 December 2008 - 13:34

Maria:

Lieve Marjon en Peter
    Je geniet van Australie heb ik gehoord.Goed je hoedje op je hoofd doen voor de zon .En goed smeren de zon is anders daar.Heel veel groetjes ook aan je vriend en liefs Maria